Umbrela patrata

Umbrela patrata

marți, 19 februarie 2013

Moartea trubadurului - Vintila Ivanceanu


Vintila Ivanceanu  a fost poet si prozator post-modernism sau oniric,  care a emigrat in anul 1970 in Austria.  In capitala austriaca a fost regizor, dramaturg, romancier, poet, dar mai cu seama roman. Inainte sa moara, dorea sa vina in Romania sa isi promoveze romanul  ,,Nemaipomenitele păţanii ale lui Milorad de Bouteille". Si sa faca un film.

Moartea trubadurului

Iubito, ma gandesc la tine
Ca un borfas la ceasul unui lord!
Dar se ciocnesc in carnea mea drezine
Si caii au atac de cord.
Vezi in oglinzi un san de-al tau
Cu steagul alb infipt in el?
A fost muscat de-un caine rau
Si sarutat de Wilhelm Tell.
Si parul galben ca un galben,
Parul albastru, parul rosu –
O! Parul tau si mortii tai si Amen
Cand ti-ai taiat iubita mea cocosu’.
Si mana ta pupata de mireni,
Ciorapii tai mirositori de dama
Prinsi cu lassoul ca batranii reni…
Si eu intors pe partea treia,
Cum se intoarce mortu-n groapa
Si-si vede in pamant femeia
Facand amor cu doi barbati de apa.
Si eu iubito, eu sarmanul,
Zvarlit cu degetul la risca,
Mortul cand ia in gura banul
Sa treaca apele in brisca.

,,Sunt un recipient în care Dumnezeu îşi varsă harul. Norocul meu că sunt un recipient bun, dar nu e şi meritul meu"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu